TOP 10 sposobów na poprawę kondycji


Kwiecień 12, 2018

Jesteś piłkarzem? Chcesz poprawić swoją wydolność i wytrzymałość? Zapoznaj się z zestawieniem, które pozwoli Ci poprawić zdolności kondycyjne Twojego organizmu.

10. Dieta, czyli co jeść, aby mieć lepszą kondycję?
Odżywianie stanowi niezwykle ważny element zdrowego trybu życia. Aby mieć lepszą kondycję, musimy zadbać o to, aby dieta była zdrowa, a jej bilans odpowiedni. Warto obliczyć wskaźnik BMI, aby zrozumieć czy stosunek wzrostu do wagi jest odpowiedni.

9. Sen, czyli ile spać by mieć lepszą kondycję?
Regeneracja organizmu i odpoczynek jest absolutnie kluczowy dla naszego ciała. Jeśli nie pozwolimy odpowiednio wypocząć naszemu organizmowi to będziemy znacznie słabsi. Śpij co najmniej 7-8 godzin dziennie, a bardzo szybko dostrzeżesz różnicę.

8. Suplementy, czyli uzupełnij dietę!
Stosowanie suplementów diety jest niezwykle ważne w kontekście prawidłowego rozwoju. Zadbaj o to, by Twoja dieta była pełnowartościowa i zdrowa – stosuj suplementację uzupełniającą: kompleksy witaminowo-mineralne, odżywki oraz inne środki. Pamiętaj jednak, ze suplement to uzupełnienie, a nie substytut diety.

7. Przeprowadzaj codzienny stretching
Stretching, a właściwie – rozciąganie to forma rozgrzewki, która przygotowuje mięśnie do odpowiedniej pracy. Każdego dnia poświęć minimum 10-15 minut na kilka podstawowych ćwiczeń. Najlepiej przeprowadzać te ćwiczenia z samego rana, przed treningiem i po treningu.

6. Regularny rytm dobowy
Absolutnie kluczowym elementem zdrowego organizmu jest prowadzenie regularnego rytmu życia. Oznacza to, że powinieneś wstawać i zasypiać o stałych porach (zawsze tych samych). Dzięki temu, Twój organizm będzie pracował zdecydowanie efektywniej.

5. Ostatni posiłek o 18.00?
Zasada ostatniego posiłku o 18.00 to świetne rozwiązanie dla osób, które mają tendencję do gromadzenia się tkanki tłuszczowej. Nadwaga mocno ogranicza naszą kondycję, dlatego też jeśli chcesz ją poprawić – jedz najpóźniej na 3 godziny przed snem. Wszak, na noc nie potrzebujemy materiału energetycznego.

4. Zrezygnuj z coli i chipsów!
Mimo, że największe tuzy światowej piłki reklamują niezdrową żywność (Messi – reklama Lay’s; Lewandowski – Coca Coli; Grosicki – Energy Drink Turbo Grosik; Neymar – Redbull) to nie znaczy, że sami je stosują. Zrezygnuj z tych produktów, gdyż mają one negatywny wpływ na zdrowie i kondycję organizmu.

3. Powiedz „nie” używkom!
Alkohol i papierosy to jedne z najbardziej destrukcyjnie działających produktów na kondycję organizmu. Musisz całkowicie z nich zrezygnować. W przeciwnym wypadku nigdy nie wykorzystasz pełni potencjału, który skrywa Twój organizm.

2. Trenuj siłowo.
Trening na siłowni pozwala zwiększyć objętość mięśni. To, co prawda może ograniczyć wytrzymałość, ale jeśli podejdziemy do tego z głową (celem będzie redukcja tkanki tłuszczowej i poprawa siły, a nie masa) to wyciągniemy z tego mnóstwo korzyści.

1. Codzienny trening cardio
Trening typu cardio, czyli trening kondycyjny w formie aerobów to absolutna konieczność w procesach kształtowania kondycji. Tygodniowa objętość takiego treningu powinna być nie mniejsza niż 250-300 minut.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *