TOP 10 sposobów na zdrowy tryb życia dla piłkarza


Kwiecień 17, 2018

Mimo, że wielu piłkarzy światowego formatu reklamuje niezdrowy tryb życia to z całą pewnością go nie praktykują. Wszak, gdyby Neymar pił Redbulla, a Lewandowski colę – to trudno uwierzyć, by byliby w tym miejscu co teraz. Zawód piłkarza wymaga wielu poświęceń. Aby dojść na szczyt trzeba nie tylko ciężko trenować, ale także praktykować zdrowy tryb życia. Poznaj dziesięć sposobów na bycie fit!

10. REGULARNOŚĆ
Organizm wymaga pewnej regularności. Dotyczy to treningu, diety czy suplementacji. Wszak, narządy wewnętrzne pracują znacznie wydajniej wtedy, gdy wiedzą czego mogą się spodziewać. Dlatego też, jedz regularnie, trenuj regularnie, śpij regularnie i dbaj o siebie regularnie.

9. NIE ULEGAJ POKUSOM!
Życie piłkarza nie jest usłane różami. Aby osiągnąć szczyt trzeba wielokrotnie mówić „nie” wielu pokusom. Zrezygnuj z coli, chipsów, fast-foodów, alkoholu i papierosów. W przeciwnym razie osiągnięcie sukcesu będzie niemożliwe.

8. WYSYPIAJ SIĘ!
Czy wiesz, że podczas snu organizm regeneruje się nie tylko fizycznie, ale i psychicznie? Regularny, 7-8 godzinny sen jest zatem kluczem do sukcesu. Niewysypianie się doprowadza do tego, że nasz trening jest znacznie mniej efektywny.

7. REGULARNE BADANIA
Profesjonalni zawodnicy przechodzą cykliczne badania. Staraj się jak najczęściej przeprowadzać podstawowe badania. Nie zapomnij o EKG, które niejednemu uratowało już życie. W przypadku niedoborów lub nadwyżek – koniecznie kontaktuj się ze specjalistą.

6. DIETA
Jednym z najważniejszych elementów zdrowego trybu życia jest zdrowe, pełnowartościowe i regularne odżywianie. Pamiętaj, że jako sportowiec potrzebujesz znacznie większej dawki węglowodanów. Zbilansuj jadłospis wobec potrzeb i ciesz się zarówno świetną kondycją, jak i sylwetką.

5. TRENING CARDIO – OGÓLNOROZWOJOWY
Ogólnorozwojowy trening cardio to podstawa. Musisz trenować tak często, jak wymaga tego Twój organizm. Zaleca się – codzienny, kilkudziesięciominutowy trening o średniej lub niskiej intensywności. Doskonale sprawdzą się takie aeroby jak: pływanie, bieganie i jazda na rowerze.

4. TRENING SIŁOWY
Siłownia to miejsce z którego korzysta wielu piłkarzy. Dzięki nie możemy nie tylko zwiększyć masę mięśniową, ale także poprawić siłę. Jest to niezwykle ważny atrybut. Pamiętaj jednak, że zbyt duża objętość masy mięśniowej może negatywnie odbić się na kondycji fizycznej (mniejsza wytrzymałość krążeniowo-tlenowa).

3. REGULARNY RYTM DOBOWY
Chodzisz spać o różnych godzinach? Wstajesz wtedy, kiedy się wyśpisz? Czas to wszystko unormować. Elementem zdrowego trybu życia jest bowiem regularny rytm dobowy.

2. NIE DLA ALKOHOLU I PAPIEROSÓW
W świecie futbolu papierosy pali tylko kilku zawodników. Najczęściej są to bramkarze (m.in.: Wojciech Szczęsny i Gianluigi Buffon). Alkohol zaś piją tylko poza sezonem. Oczywiście, niektórzy nadużywają go, ale… najlepsi nie korzystają z niego w ogóle.

1. DBAJ O SIEBIE
Chcesz być piłkarzem? Traktuj swoje ciało jak skarb. Zawsze o nie dbaj, nie ryzykuj i unikaj ostrych sytuacji na treningach. Nie chodzi o to, by zawsze odstawiać nogę – po prostu rozsądnie zarządzaj siłami swojego organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *