Odchudzanie podczas menopauzy – jak odchudzać się podczas przekwitania?


Grudzień 11, 2019

Kobiety, które ukończyły 40. rok życia bardzo często zaczynają borykać się z problemem nadwagi. Według szacunków, nawet 55% kobiet w tym wieku ma nadwagę. Te statystyki są potwierdzeniem tego, że okres menopauzalny odciska swoje piętno także na pracy układu trawiennego.

Menopauza, czyli wejście w okres starości

Menopauza, czyli ustanie miesiączkowania poprzedzone zostaje klimakterium (okres okołomenopauzalny) podczas którego dochodzi do licznych zmian w organizmie kobiety. Menopauza nie stanowi choroby, a jedynie specyficzny okres wynikający ze starzenia się organizmu. Powszechnie mówi się, że jest to swojego rodzaju wejście w okres starości.

Objawów menopauzy jest wiele. Począwszy od ogólnego rozdrażnienia, poprzez zimne poty i bóle głowy, a skończywszy na wspomnianym nadmiernym tyciu.

Kobiety tyją na skutek zmian zachodzących w układzie pokarmowym. Przede wszystkim dochodzi do zmiany tempa metabolizmu przy jednoczesnym wzroście apetytu. To nie może skończyć się inaczej, aniżeli nadwagą.

Na nadwagę w okresie menopauzalnym, czyli jak radzić sobie z nadmiernym tyciem?

Nie każda kobieta musi paść ofiarą menopauzy. Odpowiednia profilaktyka i natychmiastowe reagowanie na zachodzące zmiany mogą sprawić, że zgrabną, atrakcyjną sylwetką będziemy się cieszyć się niezależnie od menopauzy.

Przede wszystkim należy zadbać o to, by w okresie menopauzalnym nie ulegać pokusom. Rosnący apetyt jest bowiem naszym największym wrogiem. Całkowicie należy wyeliminować słodycze, fast-foody oraz słodkie napoje z naszej diety.

Bardzo ważnym jest również to, by wzmożyć aktywność fizyczną. Codziennie należy ćwiczyć minimum kilkadziesiąt minut. Pozwoli to nie tylko zredukować zalegającą tkankę tłuszczową, ale także poczuć się lepiej.

Poza aktywnością fizyczną i zmianami w diecie, należy pamiętać także o sporej roli suplementacji. Takie środki jak błonnik czy kwas chlorogenowy mogą w bardzo dużej mierze przyczynić się do wzrostu tempa metabolizmu i tym samym pozwolić na efektywne odchudzanie.

Nie zawsze musisz sięgać po suplementy w kapsułkach. Bardzo ciekawym, cechującym się niezwykle wysoką skutecznością rozwiązaniem na redukcję zbędnych kilogramów jest CappuccinoMCT – kawa na odchudzanie. Więcej o tym specyfiku przeczytać można na oficjalnej stronie producenta (CappuccinoMCT.pl).

Klucz do sukcesu: motywacja

Odchudzanie to proces, który wymaga samodyscypliny, konsekwencji i ogromu determinacji. Niezbędnym elementem do realizacji postanowień jest zatem motywacja, czyli zdolność do podejmowania danego działania o danym czasie.

Jak się okazuje, największym problemem osób podejmujących trudy odchudzania nie są ograniczenia fizyczne. Kłopotliwa jest motywacja. Po pewnym czasie zaczyna jej nam brakować, co skutkuje przerwaniem procesów odchudzających (tj diety, suplementacji i treningu).

Co zrobić, aby zawsze motywacja była naładowana na 100%?

Wzmocnienie motywacji powinno następować stale. Oznacza to, że musimy dbać o nią bez przerwy. W przeciwnym wypadku, szybko zdemotywujemy się i po prostu przerwiemy odchudzanie zaprzepaszczając dotychczasową pracę.

Wzmocnić motywację można kilka różnych sposobów. Poznaj pięć kluczowych sposobów, które pozytywnie wpłyną na Twoją zdolność do podejmowania działania.

  1. CEL
    Jeśli Twoje odchudzanie nie ma sprecyzowanego celu, to nie masz się do czego odwoływać. Wizualizuj swój cel. Zapisz go na kartce i umieść dobrze widocznym miejscu. Będzie to stymulować Twoją wyobraźnię i przypominać po co stosujesz dietę i realizujesz trudny trening.
  2. PLAN
    Badania dowodzą, że osoby, które szczegółowo planują swój dzień znacznie lepiej wywiązują się zadań. Dlatego też, warto sporządzać harmonogram działań, co umożliwi zadaniowe podejście do odchudzania.
  3. NAGRODA
    Nagrodą za trudy jest piękna sylwetka. Jednakże, często droga jest długa i wyboista, dlatego też należy ustalić kilka innych, mniejszych nagród, które otrzymasz za wykonanie określonej pracy. Np. utrzymanie diety przez tydzień – wyjście do kina, itp.
  4. KARA
    Podobnie jak nagrody, mogą zadziałać kary. Wymagają jednak samodyscypliny. Za niewykonanie zadania, możesz ukarać siebie np. ograniczeniem rozrywki.
  5. NAWYK
    Twoim celem jest zbudowanie nawyków. Dlatego też, bądź możliwie regularna/y. To znacznie przyśpieszy proces przyzwyczajania się.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *