Gdy zbliżają się święta, dział marketingu w każdej firmie ma wiele pracy. Trwają dywagacje na temat tego, w jaki sposób wyróżnić kolejnych klientów. Pojawia się jednak również pytanie o pracowników. Czy i oni nie zasługują na wysłanie im czytelnego sygnału świadczącego o tym, jak ważni są dla firmy? Coraz częściej taką rolę mają do odegrania paczki świąteczne dla pracowników. I choć początkowo może się wydawać, że nie są tak atrakcyjne, jak zastrzyk finansowy na święta, okazuje się, że cieszą się dużą popularnością.
Paczki jako zysk dla pracowników
Paczki na święta dla pracowników nie zawsze cieszą się najlepszą opinią. Rozmawiając z zatrudnionymi szybko można jednak przekonać się o tym, że jeśli coś budzi ich wątpliwości, nie jest to sama idea paczki świątecznej, ale jej zawartość.
Jeśli więc paczki dla pracowników na święta sprawiają wrażenie kompletowanych w pośpiechu, trudno liczyć na to, że osoby obdarowane w ten sposób będą pełne euforii. Jeśli jednak są przygotowane starannie, a do tego w ich skład wchodzą mniej typowe produkty lub przysmaki z górnej półki, taki wyraz sympatii ze strony pracodawcy jest odbierany pozytywnie.
Paczki jako zysk dla pracodawców
W niektórych firmach świąteczne paczki dla pracowników nadal są postrzegane jako zbędny wydatek. Trudno jednak nie dostrzec tego, że z roku na rok takich podmiotów jest coraz mniej. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że dzięki paczkom świątecznym można budować wizerunek firmy.
Paczki są przecież czytelnym sygnałem skierowanym nie tylko do osób już zatrudnionych, ale i do tych, które będą myśleć o związaniu się z firmą w przyszłości. Dziś w cenie jest zabieganie o pracowników i tak właśnie odbierany jest dodatkowy, świąteczny prezent.